

Als wereldwijd opererende en expanderende onderneming met een uitgebreid productenpakket hebben wij een steeds complexer wordende toeleveringsketen. Een relatie gebaseerd op vertrouwen en partnerschap met onze leveranciers is daarbij noodzakelijk, om zowel uitspraken te kunnen doen over het aanhouden van wettelijke voorschriften als over de sociale situatie.
Al meerdere jaren houden wij dan ook in dit verband enquêtes onder onze toeleveranciers met betrekking tot de onderwerpen kwaliteitsmanagement, energiemanagement, milieumanagement, arbeidsveiligheid en veiligheid in de toeleveringsketen en beoordelen vervolgens onze leveranciers aan de hand van de resultaten van deze enquêtes.
Om het onderwerp duurzaamheid binnen de toeleveringsketen doelgericht te implementeren, werkt OBO in Duitsland met een Due-Diligence-methode, die is gebaseerd op de OECD-richtlijnen. Het proces kent vijf stappen: risico-analyse, bepalen van zwaartepunten en doelstelling, definitie en implementatie van maatregelen, monitoring en reporting.
In het kader van de risico-analyse worden zo aan de hand van de materiaalgroep of de leverancier economische, ecologische en sociale risico's geïndentificeerd, beoordeeld en vervolgens in maatregelen omgezet, om de potentiële risico's te verminderen of geheel uit te sluiten.
Dit project voldoet aan de volgende duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties
